Dansa Din Djävul.

Idag tog vi skolfoto. Har en känsla av att det inte blev så vidare lyckat.
Det roliga är att alla hetsar upp sig så över ett fånigt litet kort. Man vill se så bra ut som möjligt och klistrar på sig ett fult fin i ansiktet (har en känsla av att mitt flin blev extra fult i år).
Vi är fåfänga. Och så vill vi få en rättvis bedömning av de utifrån som ser bilden. Grejen är den att jag tror inte att en endaste människa egentligen bryr sig om hur man ser ut på kortet i skolkatalogen. Faktiskt.

Idag har jag varit och handlat lite smått & gott som jag ska pilla och pyssla med.
Jag vill bli pysseltant! Kan man utbilda sig till en sådan och tjäna pengar på det? Naej.

Imorgon ska jag provjobba på Majgården. Schpännande.
Fast det är jobbigt med nya "arbetsplatser" innan man kommer in i allting.
Men det gör man ju alltid, någon gång.

Jag har en tåfamilj, det har inte Duuu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback