Olle i blåbärsskogen.

Igår gick jag och Oscar vilse i skogen. Eller nästan i alla fall.
Vi hade tänkt att vi skulle gå genom skogen från Måberget till Myra, där Oscars hus är placerat. (Det bör poängteras att det här skulle innebära en genväg)
Oscar har tydligen gått den där vägen många gånger i sitt liv, han har även kört kross i den där skogen och åkt skridskor på en sjö som ska finnas där så det skulle inte vara några problem alls att hitta vägen, tji. Det börjar med att vi går för långt åt vänster. Så vi får gå tillbaka. Sedan går vi långt åt helvete och kommer till en massa öppna konstiga fält och berg och vedhuggar-häng. Tillslut var jag grinig och arg och trött och kastade onda ögat på herr-jag-vet-vägen. Så efter en till två (hade faktiskt ingen koll på tiden) timmar var vi tillbaka där vi startade, i öppningen till skogen. Vi valde att ringa på skjuts hem istället.
Skogsvandringen bar i alla fall med sig lärdom om att jag har koll på svamparna som vi läste om i andra klass med Eva Sträng (som hade ett halvt lillfinger).
Såg en Karl-Johan, en Flugsvamp och några Smörsoppar.

Nu skriver jag på en tråkig utredande uppsats om varför Skönhetsoperationer ökar bland unga tjejer. Det finns typ ingen fakta så det blev värsta jobbigt vilket jag hade tänkt mig att det inte skulle bli.

OCH... nu ska jag komma och provarbeta på Majgården.
Dom ville ha mig. Hihi. Gjorde tydligen bra ifrån mig på den improviserade intervjun förra tisdagen.

Kommentarer
Postat av: mathilda

Men varför får du alla jobb!? Vilket majgården? Ge willys-jobbet till mig! Någon måtta får det väl vara!!!!!

2005-09-12 @ 20:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback