Burn it down.

Idag är jag nästan frisk.

Men jag får inte lapa någon sol så jag har sysselsatt mig med att bränna en skiva att lyssna på i bilen samt vid andra tillfällen. Eftersom jag inte har något bättre för mig så får ni också delta.


Först och främst är det en skiva jag blandat med nyupptäckta låtar och gamla bebisar* som tåls att höras igen.

¤ The Coral - In the morning. Coral är alltid bra.
¤ Hoffmaestro - Young dad. Titeln är hemsk men jag kan inte rå för att jag tycker om den i alla fall.
¤ Covox - Densha. För att jag älskar tv-spelsmusik och för att jag vill dansa. Skratta gärna åt mig.
¤ Camera Obscura - Keep it clean. Grove rekommenderade. Jag gillart.
¤ Barbados - Ung och vild. För att jag är pinsam och för att den var bäst i bilen till Smögen.
¤ Dexy’s midnight runners - Geno*

¤ Ed Harcourt - Visit from the dead dog.

¤ Lars Winnerbäck - Solen i ögonen* Sommar.
¤ Leo Sayer - You make me feel like dancing* Oh yes.
¤ The Feeling - Fill my little world.

¤ Håkan Hellström - Här kommer lyckan för hundar som oss*

¤ The Sounds - Tony the beat. För man blir glad, okej.
¤ Travis - Writing to reach you* Travis är alltid bra.
¤ Slagsmålsklubben - Kasta sten. För att jag älskar tv-spelsmusik och för att jag vill dansa. 

Skratta gärna åt mig.
¤ Magnus Carlsson - Elin* Det är inte Barbados-Magnusen utan Weeping Willows-Magnusen.
¤ The Clash - London calling*

¤ Lars Winnerbäck - Elegi. Lars berättade om bakgrunden till låten på radion och jag var tvungen att uppdatera mig eftersom jag inte tagit mig ordentlig tid att lyssna och blev förälskad.
¤ The Coral - Something inside of me. Coral är alltid bra.
¤ Regina Spektor - Fidelity. !!!
¤ Blind Melon - Skinned* When will I realize that the skin I’m in HEY it isn’t mine.
¤ Vashti Bunyan - Diamond day.


Jag tror det blir bra så.


Kommentarer
Postat av: Christian Eller!!

Blinde melon är gryma =)
exelent choise ;)

2006-07-16 @ 22:51:11
Postat av: Jocke

Tror starkt på att de var mitt krya på dig ;)
Nej men jag är exakt likadan i mörkret. Hatar det, speciellt när man ska sova och det är inte nån hemma. Fast man vänjer väl sig.
pusshej

Postat av: Jocke

Jag är exakt likadan när det gäller mörker. Alla ljud så antar jag att det är något som vill hoppa in och skrämma eller mörda mig. Hatar mörker. Har för mig att jag skrivit detta innan men men.
pusshej

2006-07-17 @ 20:05:20
URL: http://ekasp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback