Finskapinnar

Jag ska jobba hela helgen. Jättekul.
Men en glad nyhet är att jag antagligen kommer jobba varje onsdag i höst. Välbehövligt!

I tisdags var världens sötaste lilla tant inne och köpte kakor.
Hon var så gullig och ordet "rar" passar utmärkt in på en beskrivning av henne.
Efter sitt köp bad hon mig om att ringa efter färdtjänsten, men hon kom inte riktigt ihåg telefonnummret.
Så jag slog ett nummer som det SKULLE kunna vara. Det var fel. Kom till en fastighetsbyrå vilket jag inte uppfattade fören efter en del tjat.
- Välkommen till Gunnila (nånting).. bla bla bla.
- Va, ursäkta, va sa du?
- Välkommen till Gunnila (nånting).. bla bla bla.
- Vadå för nånting sa du? taxi?
- Välkommen till Gunnila (nånting).. bla bla bla.
- Jag hör verkligen inte vad du säger! Kan du ta det en gång till?
- Välkommen till Gunnila (nånting).. fastighetsbyrå (nånting)
- Jaha! Då har jag kommit fel.
- Mmm, det har du nog.
 (frostigt)
Haha. Hon måste ha trott att jag var helt dum. Men hon pratade så fort och otydligt och jag var så inställd på taxi så det blev bara fel.
Den söta lilla tanten fick sin taxi tillslut i alla fall, och hon tackade mig "den rara (jag är också rar!) unga damen".

Konversation nummer 2 var men en motorcykel-knutte med mustasch och pipskägg.
- Tjena!
- Hej, hej. Va vill du ha får något?
- En tonfisksmörgås.. och en kram vore inte fel ;D höhö.
- Eeh... he.. he.. en smörgås ska du allt få men det där andra vet jag inte riktigt.



Kommentarer
Postat av: Jocke

Vet inte om du vet men alla män i mustasch är onda. Så enkelt är det

Postat av: Lisa

haha, vilken störd knutte.
Det var skitkul igår, läs min blogg! Puss

2006-07-14 @ 13:01:24
URL: http://lisan.blogg.se
Postat av: Lisaa

tack, vi hade skoj syskonen haneson :p vi ska göra om det nån dag! =D

2006-07-14 @ 15:34:24
Postat av: Jocke

Tycker verkligen att du skall söka in där =). Borås lärarutbildning dvs :P

2006-07-15 @ 03:52:46
URL: http://ekasp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback