Solen stiger upp

Min hals är mystisk.
Igår natt gjorde den ont. Idag vet jag inte om den gör det. I vilket fall som helst är jag grymt hes. Korttidsförkylning eller är det halsfluss som spökar eller något liknande?

Igår var uträttelsernas dag för mig och Oscar.
Först växlade vi in hans sparade 1-kronor på banken. De uppgick till 1595:- Sjukt mycket.
Sen gick vi till Åhléns och köpte ett tidningsställ till mig. 
Efter det vandrade vi mot Bokia för att höra om Förvandlingen av Franz Kafka fanns inne. Icke. 
Däremot träffade vi Oscars mormor Bitte på vägen som var vänligheten själv och gav oss pengar till lunch. 
Därefter gick vi till min bank för att växla in mina sparade 1-kronor. Men min bank är tydligen cepe för de ville inte ta emot mina pengar. Utanför träffade vi dessutom två mormoner från USA eller nåt. De ville ha med oss till deras församling. Då sa vi att vi kände Sebastian Herrey (som en hint om att "ni behöver inte tjata ihjäl oss, vi vet vad det handlar om, vi är inte intresserade") Hinten gick dessvärre inte in. Så in i diskusionen kom också ämnet om att Sebastian alltid är så glad. 
Sen gick vi mot bilen som tog oss till Kungsmässan. Där skulle vi besöka djuraffären som tydligen inte finns längre. (Jag har fattat intresse för marsvin nämligen).
Nästa stopp var Resia. Vi ville ha tips om en solresa som inte behöver vara exakt en vecka (eftersom Oscar inte kunde få ledigt så länge) Killen på Resia var väldigt trevlig och sa att det inte fanns några sådana (vilket var väldigt fel eftersom vi hittade en massa sådana resor på datorn när vi kom hem). Uträttelsernas dag avslutades på Linnéas med en gratis Tex mex panini + en titt på H&M där jag hittade höstjackan jag vill ha.    
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback