Taste like sugar

Svar till Lisa:
Det finns ju faktiskt en anledning till min blogglöshet den senaste veckan. Mitt tangentbord (batteridrivet) har varit ur funktion. Så nu har jag ett sånt där gammalt hederligt igen, med sladd och grejer :-)

Helgen präglades av jobb, släkt, bad och Oscar.

På släktträffen som hölls nånstans mellan Gällinge och Idala (?) mitt i ingenstans fick jag höra att jag såg ut som 21 av mina små tjej-sysslingar (som jag knappt kände igen eftersom jag inte sett dem på några år)  
Tjej 1: Jag är ett år äldre än henne men jag är ändå kortare!
Tjej 2: Ja, och jag är längre!
Jag: Men jag är inte heller speciellt lång och jag är ÄNNU äldre.
Tjej 2: Hur gammal är du då?
Jag: Jag är 19.
Tjej 2: Du ser faktiskt äldre ut. (Tjej 1 instämmer)
Jag: Haha, det brukar jag inte direkt få höra. Hur gammal ser jag ut att vara då?
Tjej 1: Kanske 20 eller 21! 
Alltså stämmer mina tankar om att när man är liten tycker man att folk ser och verkar äldre än vad de är.

Om några timmar kanske jag sitter i Linns bil med Emely och Nathalie påväg upp till antingen Smögen eller Hunnebostrand. Linn och Nathalie känner några som ligger i hamn med sin båt där så vi skalol göra de sällskap. Visst låter det gott? 
Fast jag kommer tillbaka imorn igen för på torsdag är det jobb som gäller. Åh nej.
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

just det ja! Jag glömde helt bort ditt konstiga tangentbord! =)

Postat av: Jocke

Batteridrvina tangentbord är väldigt sega och jobbiga då man måste byta batteri. Men väldigt skönt att kunna sitta en bit från datorn och skriva.

2006-07-04 @ 17:42:12
URL: http://ekasp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback