Favorit i repris nr.2

Igår när jag satt och väntade på Oscar på biblioteket i skolan så gick jag igenom min gamla helgon-dagbok (www.helgon.net, ni vet) och hittade en hel del lustigheter som jag skrattade åt.
Tänkte dela med mig några av dom till er på nytt!


Daterat: Fredagen den 29:onde april 2005

I förrgår drömde jag tre olika mardrömmar på raken:

1). Jag åkte bil med en spansk liten pojke. På nåt vis hamnade han utanför bilen i farten och kravlade sig fast med en hand på dörren till en nervevad fönsterruta. Av nån anledning drar jag upp fönstret och pojkens fingrar kapas av. När bilen stannat tvingar han mig till att stoppa ner min hand i hans stora öppna sår, som straff för att jag var orsaken till att dte hände.

2). Oscar tappar av nån anledning sin hand och blir amputerad och grejer. (Antagligen fortsättning av föregående dröm).

3). Jag blir gravid och ska göra abort.

Daterat: Söndagen den 29:onde Maj 2005

En ny människa har addat mig på msn och skriver såhär:

Du är bäst Se upp för Affe! säger:
öisare?!
Fisen säger:
bryr mig inte om fotboll
Du är bäst Se upp för Affe! säger:
nähä..
Du är bäst Se upp för Affe! säger:
hittade din msn på öis klotterplank

Du är bäst Se upp för Affe! säger:
”Vi e två (tre) nya coola ÖISare som vill mejla med så många ÖIS-killar som möjligt!! [email protected] och [email protected].
Finns även på lunarstorm under samma namn! Glad Vår!
HEJA MORGAN NILSSON!!!! ”

Året var 2002. Haha!

Daterat: torsdagen den 4:e augusti 2005

Jag står och lägger upp pålägg.
En 40årig kvinna kommer fram till mig och säger:
- Räksalladen är slut.
- Jaså, svarar jag. Och följer med henne till salladen för att bekräfta att den är slut.
- Vi har ingen sallad inne på lagret heller så det är tyvärr inte så mycket jag kan göra.
Säger jag i en trevlig & beklagande ton.
- Nähä.., 40åringen ser sur ut, men kan du inte ringa till mölndal?
Jag ställer mig och funderar på vad jag ska svara på denna frågan. Min standardfras slinker ut:
- Jag har inte jobbat här speciellt länge och har inte fått så stor koll på saker än, men jag ska höra med dom där inne. Så jag går in på lagret i hopp om att fina Tina eller Sandra där. Icke då. Den ända som är där är Tobbe.
- Va ska jag göra! Det är en jättejobbig människa där ute som vill att jag ska ringa till mölndal.
Ska jag göra det?
- Nej dit kan du inte ringa!
Efter en stunds överläggning kommer vi fram till att jag ska säga att salladen kommer vid två (för det är då varorna brukar komma, men om salladen skulle vara med då visste vi inte).
Så jag går ut till 40åringen och ger henne beskedet.
- Vi får inte in någon sallad förren vid två, så det är om ni kan vänta tills dess?
- Nej vi kan INTE vänta till två, vi vill ha salladen NU! Hon är äckligt otrevlig nu och jag börjar tappa ”kunden vet alltid bäst” humöret.
- Tyvärr men det finns ingenting jag kan göra!
Så kommer idiot frågan igen:
- Men ring till möldal då?!
Jag håller på att spricka och beger mig återigen in på lagret för att försöka få tag på Tina eller Sandra. Fortfarande ingen där, förutom Tobbe.
Han säger att han ska hjälpa mig. Så vi går ut i butiken, jag pekar ut kärringen åt honom. Sedan går jag fram och säger (åter igen trevligt):
- Ni får prata med någon som är lite mer kunnigare om det här nu.
Som svar fick jag ett isigt ”tack”.

Man blir så arg att man kokar ibland!


Imorgon åker vi till danmark! Tåget avgår 11:57 från kungsbacka-station :D
Idag ska jag packa väskan, och Majgården skall INTE förstöra mina planer.

(till mathilda: det står ju bosnien 3poäng. orkade inte skriva ut hela namnet, serru)

Kommentarer
Postat av: mathilda

ja, nu ser jag!!! kul med morgan nilsson

2006-05-24 @ 10:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback