Sofies-eurovision-sammanställning.

Jag blev så inspirerad av Mathias som poängsatte alla bidragen i Eurovision song contest 2006.
Så nu måste jag också göra det! Några dagar försent kanske, men vem bryr sig?

1. Schweiz 1 poäng
Helt värdelös, helt jättetråkig. Vad tänkte dom?

2. Moldavien 2 poäng
Lite småtrevlig rytm, men ganska värdelös.
Och varför gå runt i underkläder?

3. Israel 0 poäng
Killen sjungde ju falskt! Orkade inte ens lyssna.

4. Lettland 2 poäng
Gillade refrängen, men inget annat.

5. Norge 3 poäng
Hon hade en bra röst. Låten var ganska vacker, men inte så mycket mer.

6. Spanien 3 poäng
Helt okej. Fast det kunde hänt lite mer i låten. Gillade melodislingan.

7. Malta 2 poäng
Sjöng också ganska falskt. Gehör fel? Typisk schlager.
Minns när han var med 1997 eller när det var, den låten var bättre :P

8. Tyskland 3 poäng
Helt okej. Tror jag smågillar country. Hjälp. Sångerskan har btw också varit med tidigare och hade nästan en likadan rosa klänning på sig då.

9. Danmark 5 poäng
Bra! Synd att scenframträdandet inte var bättre, de borde dansat twist på riktigt. Tror tyvärr att det förlorade en del poäng pga det.

10. Ryssland 4 poäng
Ganska bra. Man vet vad man får. Inte världens bästa engelska.

11. Makedonien 1 poäng
Herregud, såg ni hur menlös och ocharmig hon var?!
Det sämsta svenframträdandet jag sett på länge. Satt och skrattade.
Dessutom är det en låt som man hört i det här sammanhanget typ 1miljon ggr de senaste åren.

12. Rumänien 5 poäng
Bra låt! Han kunde sjunga också. Den växer.

13. Bosnien 3 poäng
Fin. Men även det här har man hört 1 miljon ggr.

14. Litauen 1 poäng
Dålig. Lite små kul, kanske?
Lät som ett plagiat.

15. Storbrittanien 1 poäng
Haha, snälla. Säger inget mer än så.

16. Grekland 3 poäng
Tycker inte så jättemycket om den här typen av ballader. Smörigt.

17. Finland 5 poäng
Rätt låt vann, typ.

18. Ukraina 2 poäng
Tjatig och typisk.

19. Frankrike 1 poäng
Trååååååkig. Som alltid. Frakrike goes ballad-pop?

20. Kroatien 1 poäng
HJÄLP! Ett spöke!

21. Irland 3 poäng
Söt ballad. Sångaren såg ut som Robin Williams (skådisen alltså).
Kör var underhållande. Haha.

22. Sverige -
Carola. Jag säger inget.

23. Turkiet 1 poäng
Aj, fick ont i örat.

24. Armenien 3 poäng
Helt okej! Den växer för varje lyssning. Synd att engelskan inte var nåt vidare.

Sådär ja. Citerar mitt alldeles egna eurovision-tal:
"Eurovision är en händelse som sker en gång om året, precis som julafton. En gång om året tar jag mitt vanliga musiköra till en annan nivå. Nu lyssnar jag med mitt schlager-öra. Med det örat godkänner jag låtar som jag aldrig annars hade lyssnat på. Vid de här tillfällena är det faktiskt tillåtet att digga med manliga slemproppar med tighta skinnbyxor från spanien. Falsksjungande, överspackalde tjejer från baltikum samt balladtråk från frankrike."
Det är sant! 



Kommentarer
Postat av: Mathilda

Bosnien-Herzcegovina då, eller vad landet nu heter?

2006-05-23 @ 17:55:29
Postat av: lisan

Du har helt rätt soffan! Man får lyssna med andra öron en gång om året! =D

Postat av: gyllander

:O

Tänk att jag har inspirerat nån annan!

jak er en klad mathias!

2006-05-23 @ 22:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback