60 högskolepoäng, 150 kvar.

På måndag börjar skolan. Det ska bli ganska roligt faktiskt. Inte själva grejen att gå upp tidigt och stressa inför tentor/seminarier/inlämningar etc. Men att gå på intressanta föreläsningar, ta del av  ny kunskap och nya insikter. Kursen som börjar på måndag heter Barnet, natur och teknik (tror jag) och riktar sig mot förskoleklass. Ska bli spännande, denna terminen ska vi göra vår praktik där, sedan ska jag bestämma mig för var jag vill göra praktiken i fortsättningen -antingen i förskola eller förskoleklass. Har kikat på schemat och vi kommer läsa om astrologi, människokroppen, göra en del labbar om ljud och ljus, åka på läger och sova ute i naturen med mera. Ganska nyttigt att ta del av grunderna igen, det är inte mycket av det som jag kommer ihåg?!
 
Erica ringde igår också. Hon ska köpa lite böcker av mig. Skönt att bli av med en del och få igen LITE pengar i alla fall. Värdet av böckerna som jag tryckt in i min garderob är typ 4000:- Det är ändå helt sjukt. Varför är studentlitteratur så dyrt, när det redan är knapert som det är?!



Känner redan att jag börjar få in det här med frågeställningar. Det skulle vi verkligen ha med överallt, i vad vi än skrev förra året. Men frågeställningar är roliga, speciellt när de inte kräver ett svar och man kan spinna vidare på nya.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback