Labb och Flora

Jessica och Jocke åkte precis hem. De har varit här på kvällskaffe, så nu kommer ingen av oss sova gott i natt. Jessica hade lite frågor om skolan. Hon har precis börjat plugga till samma sak som jag, fast i Borås. Det är roligt att kunna hjälpa till! Hade varit skönt att kunna fråga någon när man själv började. Sålde lite fler böcker till Erica idag dessutom, så nu är jag några kronor rikare.

Det har varit en riktig mjukstart i skolan. Det är annat än de tidigare kurserna. Idag har vi bara labbat. Ljud & ljus + Människokroppen. Ljud & ljus- grejer har aldrig riktigt varit nåt för mig, men kroppen är kul. Har börjat sätta ihop en artlista också. Ska ju kunna gå runt i skogen och peka ut blommor och grejer och säga att det här är det och det. Ska på läger om två veckor och sova (helst utan så mycket tak som möjligt) i skogen i Markskommun nånstans. Dör om det spöregnar, för det är inget som blir inställt. Lärarna kommer ha massor av skrikande, fnittrande, muttrande studenter som springer runt bland träden och buskarna. Fast det kan bli ganska kul också. Amelie tycker att vi ska ha med oss en bag-in-box att ta fram när "undervisningen" om floran är över. Det tycker nästan jag med. Hur ska vi annars överleva natten?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback