Byggstenar

Åh. Idag fick jag kurslitteraturen som jag beställt. Roligaste böckerna hittills, nästan. Massa fina bilder, lättlästa och riktade till barn. Kanon ju, inga som helst problem att förstå. Annat än Marthon och Booth med andra ord. Så se upp alla molekyler, atomer och fotosynteser - här kommer jag! (Igen, och förhoppningsvis tar jag mig till er på ett helt annat sätt än vad jag gjorde sist vi stiftade bekantskap). För det är ju det som är grejen: man måste själv förstå varför till exempel himlen är blå, för att på ett så enkelt sätt som möjligt förklara det för barnen. Himlen är faktiskt blå av en anledning. (För att blått ljus har kortast våglängd och blabla) Herregud. Trodde aldrig jag skulle ha mer med sånt att göra. Men som sagt; när man lär av en anledning och med ett syfte är det kul.

    

Misstänker en ganska stor skillnad på våra människokroppsböcker va, Jenny? (Hon läser till sjuksköterska). ;D

Kommentarer
Postat av: jenny

åh,den där kroppboken hade jag inte bangat! den verkar lättläst :) och så får man en bra överblick! min är på 600 sidor. den överblicken man får av den är inte rolig. haha. men är det något du inte förstår kan du alltid ringa mej. :D puss

2008-08-29 @ 13:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback