Min helg.

Helgen har varit lugn. Åt på Mammas pasta i fredags. Samma rätt som alltid. Varför är det så svårt att förnya sig när man fastnat för något? Det är ju bara att återgå till favoriten nästa gång. Antagligen för att man vet vad man får. Dessvärre var det inte alls lika gott som vanligt, så nästa gång får det bli nåt nytt.

Jobbade igår och vaktade/stängde golfen med Oscar på kvällen. Passade på att bada lite jacuzzi. Ren lyx. Såg en räv på nära håll. Blev livrädd och stampade i marken för att skrämma iväg den. Oscar ville kela med den och blev sur. Vadå, man kan väl inte kela med en räv, den är ju ett vilddjur. Han höll inte med, det var ju bara en nyfiken unge. Desto värre tyckte jag. Fortsatte kvällen med att se på Moliére, ett fransk kostymdrama om just Moliére. Bra och underhållande film! Lite som Shakespeare in love, fast jag tyckte nog bättre om denna. 

Jag och Emely fotade ju Moliéres grav i Paris. Han låg på samma kyrkogård som Edith Piaf, Jim Morrison, Oscar Wilde och resten. Kommer dock inte ihåg vad kyrkogården hette. Helt enorm var den i alla fall, och karta krävdes för att hitta.

 
 

Bild 1: Ur filmen Moliére. Vallmo är så sjukt fint.
Bild 2: Värsta skumma graven, högt upp i luften på ett par pelare.

Idag har vi annars söndagsåkt i Fotskäl och pallat äpplen!

Kommentarer
Postat av: jenny

carbonaran är himla fin, och den där med pepprig sås. finns massa goa grejer där. våga bryta mönstret! o nej. man kan inte kela med en vild räv. rabies o grejer. haha. puss

2008-09-01 @ 15:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback