Visst finns det gudar i Alabama.

Kräftskivan hos Studten var utsökt! När man är hos Jenny hamnar man ALLTID på dansgolvet och där är man fast tills man inte orkar ta ett steg till och kroppen är uttömd på all vätska som rymt i den, typ. Och det är positivt. Skivan som vi hade i bilen på studenten kom på och det fanns ingen hejd, ingen chans i världen att stå still.
 
Igår kände jag ett enormt sug efter att läsa. Hela året efter allt nötande av studentlitteratur har jag sagt att "till sommaren DÅ ska jag plöja härlig skönlitteratur" Hur har det gått med det då? Dåligt. Av någon anledning har jag påbörjat böcker som inte får mig att vilja läsa vidare och därmed dödat lusten. Hade läst halva Mest om min mamma av Nina Lekander när jag insåg att jag tvingade mig att läsa bara för att den verkade bra, till en början. Jag kom kanske 80 sidor i Sagan om ringen innan jag gav upp den. Jag ögnade igenom Mr. Latte eller nu vad den heter och insåg att det var en sjukt tråkig bok med recept på varannan sida?! Så igår gav jag en bok jag började på för ett år sedan en chans. Visst finns det gudar i Alabama av Joshilyn Jackson. Det gjorde jag rätt i för nu är jag fast. Äntligen! Som jag suktat efter en bok som man inte kan släppa. Som man måste läsa liiite, liite till på innan man lägger ner den för stunden. Fast det där liiite, liiite till pågår i en evighet för boken går bara inte att släppa. Det är läsglädje. 

Nu kommer snart Mathilda. Vi ska fika.

Kommentarer
Postat av: mathilda

haha! jag har också läst halva eller typ en tredjedel av "mest om min mamma", gillade den inte alls. och till skillnad från dig gillade jag inte heller alabama-boken, läste en tredjedel där med (:

2008-08-11 @ 16:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback