Julstress

Julen har varit bra!

Julafton:
Började med julstrumpa och risgrynsgröt för mig och Osc på morgonen. Sedan bar det av till Enerotharna i Åsa där det serverades dopp i grytan. Första gången jag åt det och jag älskade det! Salt och gott. Har alltid tyckt att det låtit så motbjudande, men nej nej. Det blir mer dopp för mig! Efter doppet åkte vi vidare till Enerotharna i Myra, där såg vi bland annat på Kalle Anka och delade ut klappar. Slutligen åkte vi hem till mina päron i Kungsbacka där Caroline, Staffan, Lillan, Lars och Emelie också var och där avslutade vi kvällen. Åt, delade ut ännu mera julklappar, spelade julklappsspelet och sällskappspel. Som vanligt var jag den som lyckades sno åt mig mest julklappar i julklappsspelet, hehe... Oanad talang? Som ni kanske kan ana så blev det en ganska stressig jul, då vi nog var på ett ställe för mycket. Men allt som allt blev det ändå en mysig och bra julafton!  

Juldagen:
Började med julbrunch hos Oscars päron. På kvällen hade vi förfest hos oss med lite blandat folk. Tanken var att vi skulle gå ut efter, men förfesten mynnade ut till att bli en riktig fest och tillslut droppade det in allt möjligt folk. Så det slutade med att vi stannade här, vilket blev lyckat!  

Annandagen:
Gick jag och Oscar och fyndade lite på rea:n. Hysteriskt mycket folk var det, så jag kan inte säga att jag tittade speciellt noga. Fick med mig lite krafs hem i alla fall. Resten av dagen slappade vi. Åt tacos (gott efter all julmat) och såg på Stjärnorna på slottet (har inte riktigt lika svårt för Björn Ranelid längre) och Förtrollad.   

Idag då:
I eftermiddag blir det stor släktträff på mammas sida nånstans i Fiskebäck. Förr var det tradition att alla träffades på annandagen, men det rann ut i sanden för några år sedan. Men nu är det några släktingar som tagit upp det igen. Det är sådana släktingar som man träffar väldigt sällan. Typ mormors bror, mammas kusiner och deras barn osv. Det är en hel hög så man vet knappt vilka som är vilka. Några ser precis likadana ut också. Jaja. Mina kusiner kommer också och det är alltid kul.

Ikväll skall vi hinna med 3D bio också, Avatar. Är den bra?!       

Kommentarer
Postat av: Mary

Avatar är grym, har du vart på 3d bio innan är detta en helt annan upplevelse, detta är RIKTIG 3d! låter som att du har haft en bra jul min vän :)

Postat av: Lisa

Åååh, tacos!! Fään va gott! :)

Du har nog en oanad talang när det gäller julklappsspel :) Gött!

2009-12-28 @ 07:22:30
URL: http://lisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback