Lite allt möjligt

TRÄNING

Nu har jag bokat in mig till Afron på torsdag. Har hållt på i några veckor nu och det är verkligen skitroligt! Så himla medryckande. Svetten ligger som en hinna när man är färdig och dagen efter har man träningsvärk i benen. Det känns bra, då har det gjort verkan.

SKOLA

Skall åka till skolan för bara en timma idag. Seeegt. Vi skall lämna in info om den person vi skall skriva C-uppsatsen med och vilket ämne vi skall behandla. Jag och Josefin funderar på att skriva om utomhuspedagogik eller litteracy - det vidgade textbegreppet. Vet inte riktigt hur frågeställningarna skulle se ut, men det är roliga ämnen så något bra kan vi nog hitta på! I B-uppsatsen skrev vi två och Christina om genus och hur talutrymmet mellan flickor och pojkar i förskolan ser ut. Det var intressant, men nu är man så sjukt trött på alla genusfrågor! Halva utbildningen handlar ju om det, känns det som. Så nu kan det vara kul att undersöka något som vi inte pratat lika mycket om. 

FILM

Where the wild things are
(Till vildingarnas land) var en himla bra-fin-söt och lite hjärtskärande film! 

Jag skulle kunna sammanfatta att den handlar om ensamhet, utanförskap, vänskap och kärlek, typ. Den är ju baserad på en bok med samma namn. Det kanske är någon som läst den som liten? Jag känner igen bilderna, kan hända att jag suttit och bläddrat i den... Filmen vänder sig dock inte direkt till barn, för de som undrar. Biosalongen bestod av en 7 åring. Resten var 17 +++ osv. 

  

1). Ur boken
2). Ur filmen

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback