Rim & ramsor

Det här är lite av vad vi åstadkom på vårat studiegruppsmöte i skolan idag.
Högskolenivå, eller vad sägs?

Melodi: Lille Katt


Stora Björn, stora björn, stora stygga björnen
De var han, det var han, han som blev kär i Sö-ören.


Sören, Sören, det var han som sjung i kören
Det var falskt, det var falskt, så vi fick stänga dö-örren.


Så vi sprang, så vi sprang, bort till busschauffören
Han sa sitt! Han sa sitt! Sätt er fram i fö-ören.


Ramsor


Bomtjackalack sa räven och stack, 
han gick och köpte sig en randig frack.
Den ska jag ha när jag ska dansa på tå,
för jag vill varken krypa eller gå!
 
Vi har en gammal data, den kan inte prata.
Det är en gammal PC som ska spolas ner i WC.
Det sa plopp, mamma ropa stopp


Kommentarer
Postat av: elin

HAHAHA! FY fasen va alla 3 var bra! Gillade framför allt 1:an!

Postat av: jenny

Guuud vad jag skrattar och ler när jag läser dessa! De är underbara! :D Jättejättebra!

2010-02-25 @ 17:15:00
URL: http://jms.blogg.se/
Postat av: Amelie

haha fy fan va grymma vi e : )

2010-02-25 @ 18:10:28
URL: http://missamelie.blogg.se/
Postat av: L

Haha!

2010-02-26 @ 16:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback