Soppmix

Jaha, så kom ett nytt vitt snölager och täckte marken. Nu får det som sagt vara nog.

Jag och Oscar åt precis rotfruktssoppa. Riktigt gott faktiskt! Extra gott med soppa när det är så kallt ute dessutom. Köpte en såndär färdig soppmix, så det var bara att hacka, skiva och fräsa rotfrukterna för att sedan hälla på vatten, smula i kycklingbuljong och låta det koka. Nu blir det även kaffe på maten och SEMLA!! Fy så gott. Jag älskar grädde.



Hade föreläsning om Taluppfattning i skolan. Föreläsaren var bra. Inspirerande. Matte kan faktiskt vara roligt och konkret. Varför skall det vara så svårt för skolan att få fram det?! 

Kommentarer
Postat av: Lis

Grädde är smaskens ja!! :)

2010-02-03 @ 08:40:37
Postat av: elin

Jag vill träffa dig också!! näst nästa helg? Har fullt upp denna och nästa också.. Fan va långt till näst nästa helg nu när jag tänker efter..

2010-02-03 @ 12:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback