Änglagård

En film som jag tittat på många, många gånger när jag var yngre är Änglagård. Jag har växt upp med Änglagård. Jag tror jag älskar Änglagård och alla karaktärerna. Visst har jag lite svårt för Helena Bergström men hon är ju ändå Fanny Bengtsson. Och resten av alla människorna är ju bara helt ljuvliga. Änglagård är nostalgi på hög nivå för mig. Måste ha filmen på dvd - NU!

Anledningen till att jag kom att tänka på Änglagård är för att jag läste i tidningen igår att det nu skall komma en trea. Jag hoppas - HOPPAS verkligen - att Colin Nutley gör något bra av det så att det inte blir en pinsam, patetisk pannkaka. Man får inte förstöra Änglagård, så enkelt är det. 

Bara låten ger mig gåshudsnostalgi:

  

Jag har nu tre stycken nörderigrejer på listan över saker jag nördar om:

- Melodifestivalen
- Borta med vinden
- Änglagård

Haha, fantastiskt.

Mer Änglagård! Skratta och le.


Kommentarer
Postat av: elin

Jag har båda filmerna hemma :) Köpte dom i Ullared :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback