Slug som räven

Okej. Jag bloggar dåligt. Förlåt.

Idag är planen söndagsbio med Mats och Bea. Vi ska se I rymden finns inga känslor. Får se hur mini-Skarsgård sköter sig! Fram tills dess att filmen börjar blir det att spela vår nya drog. Tiger Woods på Wii. Så sjukt roligt. Min swing är grym. Varför är den inte likadan i verkligheten?! Fast sällan att jag spelar med Tiger. No-no. Han får stå sitt kast. Jag kör med Sörenstam istället. 

På tal om golf. Igår var
Myras - nu årliga - nattagolfstävling (med tillhörande kräftskiva). Nattagolfen innebär att alla går runt och spelar i mörker. Bollarna är självlysande och banan är märkt med neonljus. Riktigt häftigt. Ser nästan ut som ett flygfält. Jag var dock inte med och spelade, agerade fotograf istället. Någon som däremot var med i spelet var självaste räven. Nu ska ni få höra; på hål 3 hände nämligen något väldigt konstigt. Man såg ju absolut ingenting annat än neonljuset och bollen. Första man i vårt "lag" slog ut sin gröna lysande boll typ 150 m, inget konsigt med det. Men helt plötsligt ser vi hur den gröna bollen framför oss börjar dansa iväg. WTF, vi måste se i syne! Blåser det så?! Men inte. Helt plötsligt så dansar även den gula lysande bollen som låg 20 m framför oss bort. Vad händer?! Då ser vi konturerna av orsaken till det: räven! Haha. Samma sak hände alla som gick runt banan. I ett lag försvann hela 5 bollar. Folk garvade ihjäl sig när de märkte vad anledningen var. Frågan är vad räven skulle göra med alla bollarna, vad trodde den att bollarna var för nåt?! Det kan inte ha varit speciellt svårt att hitta rävens gryt i alla fall. Det lär ju lysa lång väg. Tävlingen fick i vilket fall som helt en kul och ovanlig tvist.   

  

Måste också nämna att min och Osc's årsdag har varit! Det firade vi med lammytterfilé och mousserande vin. Fint ska det vara ;)       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback