Första inlägget

Välkommen!

 

Här är jag och Sofie är namnet.

 

Sommarlovet är snart över. Skolan nalkas och hösten, den är faktiskt redan här. I vanliga fall brukar det störa mig, men inte denna gång. Varför? Kanske för att jag jobbat hela sommaren. På Willys, i korven.   Det jag går runt och tänker på och längtar efter när jag lyfter backar med falukorv i och ler mot kunder, som jag egentligen inte alls vill le mot, är just hösten, pengarna jag kommer få in på kontot, hur SKÖNT det blir när skolan börjar och hur härligt det kommer kännas när allt slit på Willys är över. Konstigt. Känslan av längtan efter skolan har aldrig funnits hos mig tidigare. Kanske kan det bero på att jag inte hunnit träffa mina vänner så pass mycket som jag önskat och kanske för att jag nu går in på mitt tredje och sista år i skolan. Skräckblandad förtjusning. Sedan ska jag bli utslängd i stora vida världen. Kommer jag klara det? Kanske, kanske inte. Det borde egentligen stå i läroplanen att man bör undervisa ungdomar i hur man klarar sig när den trygga tillvaron i skolan tar slut...

 

Men det är ett senare "problem" .

Nu ska jag snart dra iväg till Halmstad på en liten weekend (oh, så vuxet!) med Oscar - en människa som har en stor plats i mitt hjärta.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Måste du prata om det? :) vi borde alltid gå o skolan o bara ha det gött. haha. puss

2005-08-07 @ 15:36:47
Postat av: Oscar

lite sent men ändå! nu är halmstad förbi och problemen börjar närma sig! nä, det är ett helt år kvar och förretsen e ja är övertygad om att det löser sig prima! :) puss på dig som har en stor plats i mitt hjärta

2005-08-15 @ 23:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback