Willys konversationer.

KONVERSATION nr1:

 

Tant-Kund(otrevlig med en gång): Är blandfärsen slut?

Jag: Ja det är den tyvärr.

Tant-Kund ser sur ut.

Jag: Men den kommer in lite senare idag.

Tant-Kund ser ännu surare ut: Jaha.. jag har ju kört ändå från MÖLNDAL för blandfärsen som ni annonserade om!

Jag: Tyvärr, det finns inget jag kan göra. Färsen har gått åt som smör och kommer somsagt senare(höhö).

Tant-Kund: Jaha... (hon snörper på munnen, hela hon är en snörpa) där gick ju massa bensinpengar helt i onödan.

I denna stund vänder jag henne ryggen och orkar inte bry mig mer.


 

KONVERSATION nr2:

Gubb-Kund: Vart ligger Isterbanden?

Jag: Isterbanden ligger där i hörnet. (Jag pekar tydligt åt vilket håll).

Gubben vandrar iväg, men kommer strax tillbaka lite smågrinig.

Gubb-kund: Jag hittar inte isterbanden.

Jag: Dom ska finnas där.

Gubb-kund: Ligger dom där min vagn står? (Han pekar på en vagn som står vid isterbanden).

Jag: Ja precis där ligger dom.

Gubben vandrar iväg igen, men kommer åter.

Gubb-kund (arg): Isterbanden ligger inte alls där.

Jag (suckar inombords): Jag ska följa med och visa.

Så jag går iväg och fram till isterbanden och lyfter triumferande upp dom mot honom varpå jag får ett stort leende från honom. Det visade sig att det inte var hans vagn som som stod vid isterbanden.

Jag återgår till mitt. Då kommer han igen och säger:

-Förlåt för att jag tänkte så dumma tankar om dig.

 

Tack för den, han fick mig på dåligt humör! Måste han säga att han tänkte dumma tankar?

 

Nu är sommarjobbandet på Willys slut i alla fall.

 

Nu blir det bara någon lördag då och då som det blir jobb.

 

Nu ska jag på fest i Oscars festlada.

Imorgon blir det utgång på trädgår'n, sedan ska jag bara njuta av min ledighet. punkt.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback