Dålig dag, getingar och Clarks syrra.

Igår var det ingen vidare dag.

Den började på Majgården.
Jag och Ulla hade öppningen, men ingen av oss hade några nycklar. Smaaart.
Hon har haft semester i fyra veckor och jobbar alltid med Manuela som har nycklar.
Jag hade hoppat in för Manuela och trodde att Ulla hade nycklar eftersom hon är gammal i gänget.
Som synd var, var det inte heller Ian som körde bullarna denna dag, utan det var Frank och Frank har inte heller några nycklar. Det innebar att vi var tvugna att ringa 118 118 för att få nummret till chefen och för att ringa och väcka henne. Inte bra. Vi kom in i butiken 07.55 istället för 07.25 = stress.
Det var inte nog med det heller. Majgården har invaderats av getingar. Jag skojar alltså inte när jag skriver att igår var det en 40 stycken som svävade runt där inne och då är de 10 stycken jag dödade inte medräknade. Helt sinnessjukt!
Om det är någon som undrar hur vi överlever så är svaret: det är bara att ignorera dem och behandla dem som luft. Då lämnar de dig i fred, jag lovar. 8levande exempel)

Efter arbetsdagens slut gick jag och köpte pastasallad på Garlics salladsbar. Tänkte att jag inte skulle orka laga nån mat när jag kom hem eftersom jag var så hungrig. Saken är den att när jag väl kommer hem och skall låsa upp dörren så har jag självfallet glömt nycklarna. Bajs tänkte jag, men jag hade ju i alla fall min mat. MEN inga bestick. För när tjejen på Garlic frågade: Vill du ha med dig bestick? Svarade jag: Nej tack! (eftersom jag skulle äta hemma) Tji fick jag. Fick gå till affären och köpa en bunt plastgafflar för 13 spänn, kändes aningen onödigt (betjänades i övrigt av Clark Olofssons syster som jobbar där).
När jag efter en massa meck slutligen skulle sätta mig ner och äta min mat kommer självklart en sån där jävla geting som jag redan fått väldigt mycket nog av, så jag gav den en plågsam död. Tog locket till min sallad och lade det över honom så han inte kunde komma ut. Var ganska intressant att studera hans beteende där inne i plastkupolen. Jag var skadeglad just då. Sen, efter måltiden samt efter att ha läst alla reklambladen i brevlådan ringde jag på Oscar som fick komma och hämta mig.
Då blev dagen bättre!

Tillbringade i övrigt nästan hela söndagen ute på havet i en båt och på en ö. Det var inte alls fel :)


ps. Det var kul att träffa er alla i lördags!

Kommentarer
Postat av: Jocke

Hehe handen börjar bli bättre ;) och tack. Börjar imorgon. Börjar bli nervös nu.

Låter inte som en toppendag :S Men det är ju en geting sommar också =S, uscha för dem.

Det väldigt kul i lördags. Det får vi allt göra om. Dock inte lika mycket alkohol för min del ;).
pusshej


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback