Hud. Möhippa. Längtan.

HUD

Igår var jag hos min hudläkare Tore, han skulle ta sig en titt på mitt eksem.
Under besöket frågade han mig om jag skulle ut och resa något. 
Då sa jag att jag skulle ut i europa under en månad i maj.
"Tågluff?" frågade han då. "Det stämmer" svarade jag. Sen gick han igång!
Han berättade om sin dotter (som tydligen är jämngammal med mig, det skiljer bara 5 dagar fick jag reda på) som varit ute och tågluffat i sommras. Hon och hennes vänner hade gillat Barcelona bäst.
Så började Tore tipsa mig om bra vandrarhem och att det är dyrt att bo i Wien men att man kan äta och  köpa öl för rimliga priser osv. Det var kul tyckte jag. 



MÖHIPPA

Annars var det ju då möhippa i fredags.
(Det blev aldrig något laserdome pga många om och men..)

Det hela började med att vi överraskade Ida då hon trodde att hon skulle jobba.
Vi spökade ut henne till en ful brud och lastade på henne en massa bullar som hon fick gå runt i kungsbacka och sälja. Gick bland annat till våra konkurrenter Steinbrenner & Nyberg, som faktiskt köpte bulle av henne. 
Vid 17-tiden hade jag bokat bord på Peter Niclas åt oss och där avnjöt vi en mycket god måltid.
Oval spagetti, kycklingfilé-bitar och pesto åt jag. Sjukt gott!

Ida fick även sjunga lite karaoke där till ackopanjang (stavas det så?) av pianisten.
Fernando med Abba blev det, eftersom hennes blivande man heter så.

Efter det åkte vi vidare till bowlinghallen för lite disco-bowling. Jag kom sist i vårat lag. Dock slog jag en strike men Johanna och Sandra var beundransvärt bra! 
Efter att Ida fått dansa lite med några rå-packade beier-bygg-gubbar som hade julbord gick några av oss vidare till Tio peppe, där kungsbackas medelåldersmänniskor befann sig. Där var ett liveband som bestämde sig för att spexa med Ida. De gjorde en äcklig drink till henne “aphjärna” och tvingade henne att bilda ringdans osv. Ganska kul.

Intressant att uppleva sin första möhippa i alla fall.



LÄNGTAN

På tisdag åker jag och Oscar till huvudstaden för RHCP-konserten + övernattning hos kusin Emelie. Wiie!

Kommentarer
Postat av: Jocke

Shit =O Hur gjorde du?

Jag såg dig utanför Piopepe du stod där med en massa andra människor. Jag körde förbi, jag och anton hade absolut inget att göra. Så jag bestämde att vi skulle ta en tur till kba bara för sakens skull och sedan blev jag sugen på milkshake så vi åkte till donkan och på vägen dit körde vi förbi piopepe då och så aa jag satt i en grön bil som åkte förbi iaf.

Hoppas det blir kul på konserten!

2006-12-07 @ 18:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback