Kluriga Klara.

Vissa människor förstår jag mig bara inte på.
Säger en sak, menar en annan och agerar det "oönskade" beteendet.
Det är verkligen jättekonstigt.
Vad är det då som är sanningen? Saken, det andra eller beteendet?
Något att klura på. Klura kan vara jobbigt.



Min mamma klurar på var den 4:e nyckeln i vårat hus kommer ifrån.
Här ska ni få höra en mystisk historia:

När vi flyttade in i det här huset för ca 2år sedan fick vi TVÅ sjutillhållarlås-nycklar (ni vet nyckeln till det där låset som sitter ovanför det "riktiga" låset på ytterdörren).Och så har det förblitt fram tills alldeles nyligen..
Under nyårsveckan fick vi ett besök av någon som öppnade våran ytterdörr, rotade i en påse (med skräp) som stod intill dörren och försvann. Denna händelse ägde rum under några få sekunder och vi hann inte uppfatta något fören det var försent. Men spåren i snön syntes tydligt!
Efter denna incident kom mamma och pappa på att de ville ha ytterligare en sjutillhållarlås nyckel som JAG skulle få, så pappa tryckte upp en myckel till mig. Inget konstigt med det.
MEN förra veckan gjorde vi en ny upptäckt. Helt plötsligt ligger det en GAMMAL nyckel på våran byrå i hallen. Det är inte min, inte pappas och inte mammas. Det är en FJÄRDE nyckel. Och INGEN vet vart den kommer ifrån. Inte ens de som bodde i detta hus tidigare, för dom hade bara TVÅ nycklar.

Kan någon svaret på gåtan, var då så snäll och ge mig det. Tack!

Kommentarer
Postat av: mathilda

hallå, det är ju skitläskigt??! märkte ni att någon hade varit inne hos er och rotat i skräpet? vet ni säkert? jag dör typ. fan.

2006-01-09 @ 23:47:01
Postat av: elin

men fy fan va läggit sofie!! hallå!! har han vart där igen eller är det spöken? nu kan ju verkligen pyret inte sova ju!! puss puss

2006-01-18 @ 18:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback