Irritation och bullar.

- 129:- tack!
- Jaha... (skrammlar med pengarna)
- Sådär ja, varsågod! (ger tillbaka växeln)
- Va kostade kransen egentligen? (sur)
- 49:- och hälften på det. (eftersom de ville ha en halv)
- Okej. (fortsatt sur)
- Tack, hej då! (förbannad)

Alltså igår var jag så irriterad på alla snåla kunder som tror att JAG räknar fel bara för att de köper en miljon kakor, bullar och kransar som de tydligen tror kostar 5:- styck OCH att de blir sura när det inte blir den summan de själva tror.

- Jag skulle vilja ha en kanelkrans.
- En kanelkrans...? (det är kanel i nästan ALLA kransarna och vi har ingen krans med endast kanel i, förutom en längd)
- Ja en kanelkrans. (hallå-attityd)
- Vilken kanelkrans?
- Den med vanilj i, jag förkortade namnet.

Vadå "förkortade" namnet?
Man kan inte förkorta en krans med att kalla den kanelkrans när det inte ÄR en kanelkrans och när den heter något helt annat!
Dessutom är jag ingen tankeläsare.


- Mummel, mummel.. bulle.. mummel.
- Vadå för en bulle?
- Mummel, mummel.. smör, mummel.
- En smörbulle?
- Mummel, mummel (irriterad) mummel
- Jaha! Vaniljbulle?
- Mummel. Ja, suck.
- Då ska du få det.

Tala så att man hör tack. Det är en glasruta emellan oss du vet och då behöver du inte prata så tyst du kan för jag är faktiskt inte född med någon super-hörsel-kraft.

Det värsta är att man måste vara trevlig och bita ihop när de utmålar mig som att det är jag som är idioten och icke kompetent. GAH!
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det verkade inte va en bra dag på jobbet idag :) Hata otrevliga kunder!
puss gullan

Postat av: Jocke

Haha låter som du har de trevligaste kunderna i stan juh! Jag säger ju de andra människor ;) pusshaj

2006-06-21 @ 21:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback