Prickekaka

Idag hade jag tidiga tiden. Började 07:30 slutade 13:00. Fast jag gick lite övertid för jag var så snäll och rengjorde färdigt de jobbiga hemska plåtarna som smular ner en till en smulpaj.
Efter det storshoppade jag! Eller storshoppade och storshoppade.. Köpte två tröjor, ett par linnebyxor och en kjol. Mest baskläder, för det är precis vad jag behöver.
Köpte också ett par jättefula billiga flipp-flopps på Kapphals barnavdelning. Det var rea.

En av de läskiga människorna från 09:27 bussen, 742:an, Fjärås var i övrigt inne och köpte fika idag. Hon hade blå mascara och bad oss att ringa färdtjänsten. Jag tänkte ska hon inte åka buss idag, som alltid? Tydligen inte. 
En annan människa från 09:27 bussen var också inne för ett tag sen. Det var hon den där blonda i gummistövlar som ser ut som en naturmänniska och som brukar hänga med alkisarna i Kungsbacka. (Jag vet inte varför?) Jag var i alla fall "kund-trevlig" mot henne vilket hon tog lite VÄL överdrivet. För när hon gick efter sin fika sa hon: Tack så mycket för fikan, gud va du är gullig, puss! Så gjorde hon ett smackande ljud med läpparna. Jag blev rädd.   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback