Time goes by

Ibland undrar man vart allting tar vägen..?

Den här veckan jobbar jag bara onsdag, lördag och söndag. Mindre kul att jobba helg men jag ska försöka ta ledigt på lördag eftersom den årliga släktträffen som alltid ägt rum på annandag jul nu är flyttad till sommaren.
Vi blir typ en 50pers, herregud. Grejen är den att det känns som att hälften av de som är där knappt ens vet hur jag ser ut. "men hej, är det sofie! pyret och bertils dotter? oj så gammal du har blivit! jag hade aldrig känt igen dig på stan" typ. Det är sant också, har hänt ett flertal gånger att de gått förbi mig som vilken främling som helst. 
Jag själv är inte mycket bättre.Ser inte någon skillnad på vem som är Lars eller Anders. Eller vilka som är deras barn. Saken är den att de här träffarna är ENDAST roliga för mamma och min moster & farbröder och mormor och morfar för nu träffar de sina kusiner som de annars inte träffar så ofta längre. Men vi "barn", den yngre generationen, har inget speciellt nöje av det här för de som man vill träffa och har något med träffar vi relativt ofta ändå i och med att min släkt är ganska "släkt-kära", eller nåt.   


Midsommar blev bra! Först jobbade jag häcken av mig. Sen kom jag hem. Så fick jag reda på att jag och Oscar skulle med Joakim och en Michelle till en kompis till Jocke i Kullavik.
Vi grillade och alla blev ganska fulla, som enligt svenskarna hör midsommar och alla andra högtider till.
Michelle och jag började snacka Köpenhamn. Vi kom fram till att vi båda älskar den staden. Tummade i all hetta på att vi 2 + Oscar och Jocke skall ta en weekend-tripp dit med bilen i sommar. 
Joakim tog det här på största allvar även dagen efter så nu blir det kanske Köpenhamn ytterligare en gång i år :) 

Funderar på om jag skall krypa ner i soffan och titta på den 5,30h långa Stolthet och fördom. Vädret tillåter till sådan typ av sysselsättning idag. FAST JAG VILL GÅ PÅ BIO! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback