Dagboks-nostalgi

Nu har jag läst dagbok nr. 12 som är från andra terminen i första ring. Alltså vintern/våren 2004.
Det var intressant. Jag blev även påmind om lite roliga händelser.


Händelse nr. 1 - PEDER HÄGG.

Utdrag ur min dagbok 8/2 2004:

På bussen hem hände en ännu roligare sak. Först hejade en kille jätteglatt på mig som om vi kände varann. Okej...? tänkte jag. 
Och när jag och Mathilda slog oss ner började han snacka med mig.
Han frågade vad jag gjort och när jag svarade att vi sett på Hipp hipp hora, sa han:
"Aah, så du har varit på den nu?!" 
"Jaa", svarade jag käckt och började fatta ännu mera misstanke.
Sen så babblade vi om lite ditt och datt och när han gick av bussen sa han:  
"Ses på måndag efter lovet!"
"Visst!" ropade jag tillbaka.

Haha. Jag fattar fortfarande inte varför jag spelade med?! Varför sa jag inte bara till honom att jag inte hade någon aning om vem han var och vem han trodde att jag va?
Grejen är den att våran "bekantskap" höll i sig i några månader och jag fortsatte glatt att spela med.
Det är ändå hur kul som helst.

Händelse nr. 2 - HUR GICK DET TILL?

Utdrag ur min dagbok 28/3 2004:

Vi dansade med stolar på dansen. Emely sparkade mig i huvudet.

Händelse nr. 3 - KALLABALIK PÅ VASA.

Utdrag ur min dagbok 2/4 2004:

Vi var och fikade på Vasa. Där va också en massa "läskiga" killar som satt och glodde. Man kan säga att situationen var sådan att vi var omringade, inträngda i ett hörn. När vi råkade lägga upp ett asgarv kom 4 av dom gloende grabbsen fram och frågade om dom fick sällskapa oss eftersom vi "verkade ha det så trevligt". Vi kunde inte med att säga nej så dom slog sig ner. Efter ett tag utbröt rena rama kaoset. Vi höll på att dö av skratt för situationen var så absurd och komisk. För när vi sitter där med dom där människorna kommer ett helt kompani på 20 pers (jag skojar inte) med fler läskiga killar in i det trånga rummet. Dom står typ på led och glor och vi blir sprängfyllda av skratt. Droppen rinner över när en av dom i ledet råkar välta ner ett bord. Tumult uppstår och vi kissar nästan på oss.      

Det jag skrivit om låter inte så roligt eller speciellt  men jag minns händelsen så väl och det var verkligen helt skumt. Det var som att vi var djur på Zoo eller nånting. Jag minns att vi inte fattade vad det var med människorna den kvällen, det var en jättekonstig stämning och det kändes som att alla var helt förvirrade och borta i huvudet. Det går inte att beskriva. 


Kommentarer
Postat av: ridings

"Vi dansade med stolar på dansen. Emely sparkade mig i huvudet."

Bästa sammanfattningen ever!

Postat av: Emely

hahahaha, har jag sparkat dig i huvudet?
Jo nu minns jag! det var ju någon michael jackson låt med anna-maria..
Förlåt om händelsen det har gett dig men för livet ;)

2006-10-25 @ 13:34:56
URL: http://mely.blogg.se
Postat av: Jocke

Synd att ni inte drog till PC, för du hade du fått höra mig prata sjukt överdriven göteborska som jag inte ens har. Blev för övrigt bara ett slag i en vägg =P.

Är han Niklas rakad? Eller aa har kort hår?

Tycker det är skitkul att hitta sådant man skrivit för längesen. Man tänkte ju så annorlunda. ROligt att se hur man utvecklats.

2006-10-25 @ 20:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback