One to the front, and one to the side.

Hur ska man sammanfatta salsa-avslutningen med 3 ord?
Lustig, svettig, stapplande.
Herregud.
Om man säger såhär; det var inte många av de unga och från nybörjarkursen som valt att komma.
Det var som att vara på fest med medel- och 40 till 50års-krisare. (fast 40-50 kanske är medel?)
Det var även en och annan pensionär där. Den äldsta var 74år. Det roliga är att han nästan dansade bäst av alla på hela stället. Men det ligger kanske i åldern, man dansade ju "pardans" förr i tiden. Han kan förar-tekniken, liksom.
Jag råkade ut för ett människa som kom på lite egna steg, som inte finns, och förväntade sig att jag skulle följa efter, det var något nytt. Han snurrade mig hejvilt och resultatet blev inte direkt salsa utan en förvirrad Sofie.

Innan middagen (tacobuffé) fick vi lära oss en "gruppdans" också, om man kan kalla det så.
Ni vet avsultningsbalen i high schoolfilmer när alla helt plötsligt ställer sig upp i olika rader och drar i gång en synkad dans? Det är vad vi gjorde. Det var kul.
 

Idag skulle jag haft min första körlektion 11:50. Tjejen i receptionen ringde min mobil vid tio-tiden och sa att min bilskolelärare var tvungen att vara hemma med sjukt barn. Ska köra i eftermiddag istället, 16:45.
Hjälp, jag blir ju nervös!    

Kommentarer
Postat av: Lisa

hahaha, synkad dans á la high school filmer e ju det coolaste som finns :p
Lycka till med körningen! Det kommer gå så bra så.

Postat av: Christian

Det kommer gå bra att köra, försök inte köra över cycklister med flit bara...det försökte jag och det va inte populärt.

2006-10-23 @ 17:10:11
Postat av: Jocke

Ta det bara lugnt så kommer de gå skitbra. Man kör på en grusplan första lektionen =P. Så den är inte så farlig fakiskt. Huvudsaken är bara ta det lugnt och lyssna på dem. Samt använda sunt förnuft.

Haha va grymt med "gruppdans". Tycker det borde vara med av sådant. Bara sådär spontant också och alla ska kunna stegen! ;)

2006-10-23 @ 18:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback