A sky to talk about

Idag har jag min första lediga dag på lääänge och det är skööönt.
Nu borde jag ta tag i de där sakerna som jag inte hunnit göra, men bara för att så ooorkar jag inte.
Varför skall det vara så?

Snön yr och jag vill inte.

Nåt spännande som hänt på jobbet då?

¤ Tanten med blå mascara som stulit pengar från oss för ett tag sedan vägrar inse att hon inte får fika hos oss numera.
- Du är inte välkommen här längre.
- Men jag ska ju bara fika.
- Vi har pratat om det här innan. Nu är det polisens sak.

Det är sorgligt att hon inte förstår.

¤ Evert som skällde ut mig förra veckan hade beställt en ny tårta till igår. Den här gången stod det Evert på lappen och Lena i parentes. Förstod han kanske?

¤ I tisdags var det den hatade fettisdagen aka semledagen.
Vi sålde ca 300 semlor i timman. Det blev en himla massa efter dagens slut.
Jag var alldeles torr i munnen när mitt pass var färdigt. Flocken av kunder slutade nämligen aldrig att strömma så jag servade konstant från 07:30 till 13:00 låter kanske inte så länge, men det kändes så. 

 

Det värsta är att vi tydligen skall sälja semlor ända fram till påsk. Jag är så trött på dem!
De bara kladdar och är jobbiga att lägga i påsar. Muähw.


Kommentarer
Postat av: Lisan

Vi missade dig precis då i tisdags när mamma, pappa o jag köpte semlor. Vi kom vid halv två tror jag! Händer i helgen? Puss

Postat av: Jocke

300 semlor på en timme? Helt sjukt juh! Det är inte ens gott med semla, kladdigt och allmänt blä. Tacka vet jag kanelbulle =)

Jo det är sant, bara bra att du inte tänker så =) fast samtidigt så det där med att inte vad som kommer hända kan vara en befrielse ibland. Bara ta allt som det kommer och få vara lite fri =)

2007-02-26 @ 12:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback