Melodifestival & annat!

Delfinal 2:

Igår gick The Ark vidare i melodifestivalen! Ola var grym som alltid! Nästan så man föll tillbaka i högstadie-älska-ark-perioden som jag en gång hade. Det var på den tiden jag och mina kompisar sprang på signeringar och skröt om att man fått en kram av Ola + att Jepson log lite extra mot en (inbillning, säkert) osv. 

Den andra personen som gick vidare var en lärare från Munkedal som körde en sing&songwriter låt. Första gången hon stod på scen nånsin, typ. Låten var väl ganska "fin" men svenska folket missade tydligen att hennes röst inte höll måttet + att hon sjöng falskt. Dessutom finns det TUSEN GÅNGER bättre sing&songwriter låtar, men för några var det här kanske ett nytt fenomen, vad vet jag.
Regina Lund floppade och kom allra sist. Jimmy Jansson gick vidare till andra chansen med sin låt "Amanda". Låtiteln säger allt. Äkta dålig och töntig Jimmy Jansson anda med önskan att vara lite Håkan Hellström tokig. 

Så tycker jag.


I fredags badade vi tunna hos Oscar. Hur gott som helst. Det är det bästa som vintern har att erbjuda när man längtar efter våren. Krypa ner i ett ångande varmt bad med kylan kring huvudena och stjärnorna som blickfång.

tunna

En kall öl till slår inte heller fel. Trots att öl inte är speciellt gott.

Bäst just nu:  Paolo Nutini - Jenny don't be hasty & The Killers - Bones

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback