Little by little

Härom kvällen såg jag på en dokumentär om Oasis på 2:an. Det var inget planerat utan jag bara dök in i den och fastnade.

Jag har aldrig varit speciellt insnöad på Oasis utan har enbart tyckt att de gjort en del bra (väldigt bra) låtar, typ Wonderwall och Stand by me, men där har det slutat.
Den uppfattningen har jag inte ändrat på efter dokumentären MEN Galllagher-bröderna har jag nu bildat mig en mening om.
 
I alla tidningar eller snarare skvaller/kvällspressar har man sen mitten på 90-talet läst om hur dräggiga, otrevliga och bråkiga bröderna Gallagher är. De har framställts som något man inte vill hänga i granen.
På något vis så har det självfallet satt sig i huvudet på en, så det är precis vad jag tänkt om dem (om jag nu ägnat dem någon tanke alls) fram tills härom kvällen.

Noel och Liam (framförallt Noel) är ju skitroliga! Vad pressen inte noterar (eller väljer att inte se) är ironin och glimten i ögat när de bla uttalar sitt hat för allting. 

"Noel Gallagher of Britpop group Oasis (ahh 1996) managed to make a whole lot of enemies today. Let’s see, in little more than one breath he managed to insult environmentalists, soldiers, Elton John, Robbie Williams, Tony Blair, and his brother, Liam. We have to give him props for that - he probably set some sort of world record. In fact, we’re not sure if there is any human being walking on this planet that he doesn’t hate"  

Läs, han är rolig! (I alla fall nu när jag kan föreställa mig hans uppsyn). 



'Liam doesn't like me," shrugs his older brother (Noel). "He confuses love with hate. 'I love you.' No, Liam, I think you'll find you fucking hate me."

Journalisterna tar uttalandena så svart på vitt. Det är det inte. Tror jag. Gallagher-bröderna har säkert gjort det till en grej, se hur långt de kan gå genom att dissa allt och alla.

Haha.


Hör och häpna:
Jag har köpt Sagan om ringen trilogin på bok för 40:- (!!!)
Jag har alltid ogillat hokus pokus och övernaturliga grejer men jag kände att 40:- va det värt.
Så, så fort jag läst ut min nuvarande bok (Bokcirkeln) ska jag försöka ge mig på Frodo & co. Herregud.

Kommentarer
Postat av: ridings

du skriver faktiskt jäkligt bra. du borde bli typ... media krönikör eller något!

2007-01-09 @ 19:53:43
Postat av: Storasyster

Du måste orka igenom de första 150 sidorna som mer eller mindra bara innehåller släktnamn och platser (lite som bibeln). Sen börjar det hända mer intresanta saker. Bara ett tips.

2007-01-09 @ 22:03:08
Postat av: Jocke

Kan säga att mycket i den boken/böckerna känns så seeeegt. Jag la av och läsa efter typ 80-85 sidor, fast man får väl ta upp det igen och orka sig igenom det för sakens skull.

Många journalister skiter vad de säger och tänker mer på hur de kan vinkla det så fler köper deras tidningar =/

2007-01-12 @ 23:05:21
Postat av: Emely

Ja kara sofie, jag haller med din syster, det ar talamod som galler nar man borjar lasa sagan om ringen! Men jag hejar pa dig! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback