Lingvistisk

Det glädjande beskedet handlade inte om tentan. Utan om något som är ännu mera glädjande. Kommer garanterat att ta upp det om det blir aktuellt, jag vet inte ännu och vill inte ge några falska förhoppningar, till mig själv. Visst låter det spännande?

Angående tentan förresten! Nu ska ni få höra något sjukt kul.
Om man slår samman alla lärarstudenter som pluggar första terminen i Borås och Varberg blir vi sammalagt 300 stycken. Av de 300, gissa hur många som klarade tentan? T R E stycken. 3 %. Skrattar eller gråter man?
Saken är den, det är inte vi som är dumma i huvudet. Det är lärarna som testade en ny tenta-variant på oss som uppenbarligen, vilket alla kan förstå, inte fungerade. Våra kära lärare har nu haft krismöte. Förståeligt. De ska nu räkna om tentorna med ett nytt poängsystem. Att de inte förstod att systemet inte skulle funka från början är för mig en gåta. Om jag klarar mig nu återstår att se...

Jag känner att den här bloggen bara handlar om min skola för tillfället.
Är jag så tråkig att jag inte har något annat att skriva om? Det är ju för sorgligt.
Malin frågade mig idag hur jag hinner med mitt liv. Hon hinner inte med sitt.
En annan som är mamma känner att hon försummar sina barn. En tredje vill träna men har ingen möjlighet. Det är också för sorgligt. Det jag menar är att de här studierna vill inte att man ska ha något liv utöver dem. Är det bara för att man pluggar på högskola eller vad?



Jag lovar. Nästa blogg ska inte ha något med skola att göra. Okidok.


Kommentarer
Postat av: jenny

jävlar vad sjukt! haha. provupplägget funkade inte riktigt nej. haha. hoppas ni bara får vanliga frågor nästa gång..jag vet inte om det är för att jag också går i skolan, men jag tycker din blogg är rolig! intressant att läsa vad du gör! inte alls tråkigt. vi gick på en föreläsning i början av terminen om högskolestudier. man måste kunna släppa skolan och göra roliga saker också! så bara släpp! iaf några timmar om dagen? går inte det? puss

2007-11-22 @ 20:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback