Andar och grejer.

Vem har ringt mig på ett tyskt nummer??!
Blir alldeles förvirrad. Känner varken nån som bor eller är där på visit.
Kanske en felringning. Jag vågar inte ringa upp i alla fall.
 
14:10 på tv4+ vardagar ---> Mannen som kan prata med andar.
Tittade på det hela förra veckan. Visstvisst det kan vara fixat...
Men i vilket fall som helst tror jag på andar! Mediet i Sundstorp (här i Fjärås, typ) har sagt helt sjuka saker om folk, till folk som är fullständigt osannolikt att hon skulle kunna veta. Massor från mammas bekantskapskrets har varit där + en jag jobbar med. Man får gåshud när de berättar vad som sagts. Man vet inte vad man skall tro... 
Men likaväl som universum är oändligt (vilket man kan bli helt galen på när man börjar tänka ingående) likaväl kan det finnas andar. Ja, jag låter galen och hokus pokus. Men hur osannolikt är det inte att vi bor på en liiiten, liiiten planet i ett helt enormt solsystem och galaxer och universum och hej och hå som aldrig tar slut. Varför skulle vi vara just bara vi?  Folk trodde en gång i tiden stenhårt på att jorden var platt, nu är den inte det. Men hur jävla otroligt är det inte att den är rund då? Varför skulle andar inte kunna finnas då? 



Hur skall man annars förklara det faktum att Sundstorps-mediet får kontakt med en avliden man till den personen som är där på besök? Mannen talar via mediet om saker från mannen och besökarens (i det här fallet en kvinna)gemensamma liv (små petitesser t. ex en fadäs för flera år sedan), om kvinnans innersta tankar, om att deras son tvivlar på sin utbildning och och vet inte om han orkar mer, att hon borde bygga huset som de så länge pratat om, att han vill prata med deras "lilla flicka", att kvinnan skötte han med sån värdighet när han var sjuk, osv osv. Det kan ju inte vara en tillfällighet? På kvällen samma dag som kvinnan kom hem från mötet med mediet kom hennes son och sa att han funderade på att hoppa av utbildningen. Det var precis vad mediet hade förmedlat. DET ÄR SJUKT. Jag tror, att jag tror på någon slags andlighet, faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback