F-9

Idag var jag med om en ganska märklig situation.
Praktiken började som bekant idag. Personalen på "min" förskola skulle på kompetensutveckling på Kungsbacka teater vilket jag följde med på. Kommunen hade bjudit in alla lärare från Fjärås-Gällinge området, vilket innebar att jag satt på föreläsning med allt från mina gamla förskole- till högstadielärare. Det var en väldigt skum känsla måste jag säga. Eva från dagis, Anna-Lena, Lars med gitarren, Eva-Sträng, Kemi-Stefan, Anders Zackrisson, Bajstanten, Teknik-Henrik, Biologi-Bruno, Wimar, Engelska-Marianne + massa fler. För inte alls speciellt längesedan undervisade de mig och nu satt jag och kompetens utvecklades tillsammans med dem. Sjuuukt. Hållbar utveckling handlade det om.

Hade myskväll med Elin hos Örnmark i helgen. Taco, film och vin.
På torsdag flyttar jag och Osc!
Köpte en jättefin dörrmatta på Bolagret igår.
Denna helgen ska Lisa firas som fyller år!

Det händer mycket nu.

Måste komma på och skriva en momentplanering till på onsdag nästa vecka. En lärare från högskolan ska komma och titta på mig. Det ser jag INTE fram emot. Gud vad jobbigt. Vill inte ha några vakande ögon på mig.
Ska sätta igång med observationerna också. Men det är svårt när man aldrig gjort det tidigare + att alla barnens vårdnadshavare inte godkänt att barnen få bli observerade. Då krånglas det hela till!
Menmen det löser sig, får ta en sak i taget...

Nu ska jag packa ner mitt rum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback