Min lilla kråksång

Idag är jag hemma och pluggar. Har läst "Utvecklingssamtalet - ett möte mellan hem och institution" + skrivit hur man kan lägga upp ett utvecklingssamtal i förskolan. Vad som är så roligt är att det är så himla mycket som man aldrig tänkt på när man gick i skolan. Man såg allt (självklart) ur elevperspektivet, man tänkte aldrig på den andra sidan, lärarperspektivet. Lite spännande.

Fick ett samtal från australien idag också. Första gången jag pratade med Emely på läääääänge. Saknar henne, som sagt. Hon kommer antagligen inte hem förren i slutet av juli/början av augusti. Det är tråk.

Vad har jag mer gjort? Hämtat in gitarren från garaget. Har bestämt mig för att jag skall bli en spelande fröken, så jag tänkte ta upp mina forna gitarr skills. Det går fint! Ackorden sitter där de ska. Dock är gitarren sjukt ostämd och jag är inte direkt någon fena på det där med att stämma.. Jag fick nämligen aldrig lära mig det av gitarr-Mats-med-långa-krulliga-näshår. Det var nog nästa steg, men jag hann hoppa av innan dess. Spelade nog bara i två terminer i en period mellan fyran och femman.


Nu ska jag laga mat. Något med kyckling.
Äter numera en mer varierad kost än innan föreläsningen om mat förra veckan.
Haha...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback