Uttråkad

Har haft en galet tråkig vecka. Den tråkigaste på flera år, tror jag.
Det börjar med att Oscar blir sjuk. Och självfallet blir jag smittad (jag var naiv nog och trodde att jag hade massa antikroppar i mig efter min lilla förkylning). Har gått runt i mjukisbyxor sen i lördags. Känner mig helt avskärmad från omvärlden. Har nästan vant mig vid att ha det såhär, nästan så att man blivit folkskygg. Men imorgon ska jag våga mig ur huset. Var ute en liten kortis idag. Sjukt fint väder! Dock njöt jag inte av det. Köpte blommor åt mamma (som fyller år) i den lilla presentbutiken som de öppnat i Fjärås centrum. Det är för tragiskt. Hon kommer konkursa när som helst. När ska de fatta att det enda som fungerar här är pizzeria och mataffär? Jag har varit inne i butiken två gånger. Första gången var när jag hämtade ut studentlitteratur och andra gången var idag. Båda gångerna har jag varit enda kunden. Hon som står där borde också vara galet uttråkad. 

Bakade en kaka åt mamma också. Den blev jättefin och hon blev överraskad av mitt lilla tilltag.
Har pluggat också. Läst Möten för lärande, ska skriva ett paper till. Blahblah. Jag har ingen lust med nåt.
Nästan så att man glömt av att vi flyttar den 1 maj! Måste få börja måla bordet och stolarna snart. Har kliat i fingrarna läääääänge.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback