Natten går tunga fjät runt gård och stuva.

Jag har följt IDOL hela hösten och typ det första avsnittet jag missade var det som var igår, finalen. Kevin vann dock, som väntat. Det var kul för den lilla maltesen. Han är duktig. Tycker dock han är bättre när man inte behöver se honom, klarar inte av hans scenspråk. Det blir för mycket av det goda för min del.

Julbordet var jättegott! Jag åt mer än bara skinkan. Till och med sill, och det är bravur! Konsistensen var inte så farlig som jag uppfattade den förra året. Jag växer och blir gammal.

Det blir ingen luciafest ikväll. Värden hade lite dålig framförhållning. Istället blir det traditionsenlig glöggafton hos Mats und Bea. Allt går i en julig anda.  

1.
  2.

Bild 1: Min lilla mamma som tärna till vänster om min moster som är lucia (+ övriga släktningar). Början av 60-talet kanske.
Bild 2: Systrarna Ström klär julgranen. Caroline posar fint och jag är tjock i tomteluva.

Kommentarer
Postat av: jenny

vilka fina bilder. du är så söööt! :) puss

Postat av: Anja

Oh, Lucia! Jag och Jenny firade också =)God jul! Kram

2008-12-14 @ 21:47:53
Postat av: Lisa

Du är kung på o klä granen soffan! Blir det nån gran hos dig och osci då?

2008-12-14 @ 22:13:44
URL: http://lisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback