Bästa biofilmerna 2008

I dagens GP hade de gjort en lista över de bästa biofilmerna 2008. Jag blev inspirerad av att göra min egen lista över de bästa bio-filmerna jag sett 2008. Så här kommer den:

1. Into the wild
2. Låt den rätte komma in
3. Mamma Mia - the movie
4. The dark knight
5. Sex & the city - the movie
6. Sweeney Todd
7. Pingpong-kingen
8. Juno
9. Arn - riket vid vägens slut
10. I am legend


Listan är kanske inte precis, men sånär som.


Trailern till Into the wild. Det är en sann historia. Fråga Oprah Winfrey.



Nu är jag färdig med mitt didaktiska ställningstagande. Tack och lov. Blev cirka 3450 ord. Det får duga, annars får han/hon som rättar och går igenom texten äta mig.

Fick ett trevligt litet avbrott av papi som kom upp på en snabb-fika. Han skulle till Norra halland och kolla deras ventilation eller nåt. Papi hade i alla fall med sig kanelbullar från Majgården. Det var ett tag sedan nu. Majgården gör helt klart mina favorit-bullar. Föråt mig på dem under de åren jag jobbade där. Tröttnade dock aldrig. Fick in ett klagomål skrivet på en serviett av en fikagäst en gång. Bullen var tydligen "torr och smakade inget" och det skulle fikagästen sprida vidare till "ALLA sina vänner". Det tog jag aldrig till mig. Kunde inte förstå hur någon kunde klaga på dessa smarriga bullar. Vi vidarebefodrade det aldrig ens till bagarna. HA-HA! Kunden vet absolut inte alls alltid bäst. Fast det vet nog alla som någon gång arbetat i butik.

Kommentarer
Postat av: Anja

Jag tyckte pingpong-kingen var sådär... Lite svår film va? Nej, gud kunderna vara otrevliga. Det vet jag, jobbade på Bokia ett tag. En gång slängde en person ett vykort och gick. Tack så mkt liksom... :P

2008-12-17 @ 17:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback