En tanke

Igår när jag låg och vred mig i sängen i försök att somna kom jag att tänka på något jag har väldigt svårt för. Översittare. Överlägsna människor som anser sig vara lite mer än alla andra. Det är vidrigt. Vart tog ödmjukheten vägen?

Var bara tvungen att kläcka ur mig det.



Annars har jag idag köpt absolut sista julklappen, slagit in paket och städat köket. Ni vet skurat ovanför skåpen, rengjort fläkten ovanför spisen osv. Höll på att spy. Jag kan vara extremt äckelmagad när det gäller lukter och när jag stod och diskade av fläkten kom en odör av fett (ingrodd mat-os) upp i näsan på mig. Sprang hulkande därifrån och maskerade mig med en sjal för näsan, a la Michael Jackson. Efter det gick det fortsatta diskandet riktigt smidigt. 

Nu när julen snart är över har en längtan som smått kommit smygande i mig... Jag vill ha VÅR!! Kan vi inte hoppa över januari, februari, mars och halva april? 

Kommentarer
Postat av: jenny

nog för att julen är underbar, men inget slår slutet av april. jag håller med dej! bort med skitmånaderna! jag vill flytta min födelsedag! puss

2008-12-18 @ 17:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback