Om jag är en rocker, är du idolen.

Igår fick jag blåsa för polisen. Shit vad mitt hjärta skenade iväg. Trots att jag visste att det inte skulle ge något utslag på alhoholmätaren kände jag mig alldeles skakig. Varför ska man få den effekten? Känna sig skyldig fastän man är oskyldig. Tror att nervositeten gjorde att jag blev övertrevlig. Polisen bah: "du va på väldigt gott humör i alla fall, höhö" Jag bah:  "Aah, fast jag borde inte vara det för jag ska iväg och skriva tenta". Vad fick jag det ifrån? Varför skulle jag informera honom om det? Varför ska jag vara så pinsam? Majgården, som sagt...
(På tal om tentan. Det gick nog inte så lysande. Jag skrev 6 sidor fast det stod "SKRIV 3-4sidor". Jag trodde det stod "skriv MINST 3-4 sidor". Jag är ett nöt.)

Idag skulle jag och Oscar målat våra bord och stolar till läggan. Dock ligger han hemma med 39, nånting graders feber. Inte roligt. Har underhållt mig själv med att titta på Melodifestivalen 50år istället. Lyckopiller! Jim Jihed med Kommer du ihåg mig? från 1991 (när Carola-äcklet vann) var sjukt bra! (Med melodifestivalmått mätta) Han kommer tydligen från Fjärås. Han var med några år senare, typ 1997 och sjöng och en man på en bänk. Någon som kommer ihåg det? Och nej det är inte "Sommaren i city 1990 kommer du ihåg mig." 
Något som inte går att komma ifrån är att Magnus Uggla gjorde sin bästa låt nånsin (har han gjort nåt mer bra?) 1979 med Johnny the rocker. Älskar den. Han kom sist. Såklart.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback