Åderbråck?

Det har varit en jättebra dag idag! Ibland är barnen så goa att man vill krama sönder dem. 

Imorgon kommer Emely hem efter 9 månader! På lördag blir det welcome-home-middag hos mig för henne med Örn och El. Vi håller på att luska ut vad vi skall äta. Det verkar som att det blir en nyttig 3-rättare, för de andra är hälsofreaks. Men vem är det som säger att nyttigt inte är gott? För det är det ju. Meeeeeeeen, jag tycker nog ändå att onyttigt (för det mesta) är godare än nyttigt, faktiskt. Det är synd om mina åderbrock. För det är väl de som täpper igen? Tror jag har tappat ordet...  (Jenny?) För åderbråck är väl blåsprängda grejer som spricker fram på benen. Nej, det är ju bristningar! Jag behöver hjälp. Enligt google har jag jättefel. Men vad är det, det heter?! Jag har hjärnsläpp. Åderförkalkning... låter bekant. Är det alla ådror då?

17:32

Jag känner att jag behöver klargöra lite saker här efter mitt förvirrande inlägg. Nej, jag har varken åderbrock, åderförkalkning(fettning) eller bristningar. Jag skojade bara till det eftersom jag tycker det är gott att äta en del onyttiga grejer. Men jag är inte utsatt för fara. Tack i alla fall syster J.

Det hade nog varit bättre att ändra "det är synd om mina åderbrock" till "ådror", för det är endast ådror det skall stå där. Jag var hungrig när jag skrev detta, så ni får ha lite överseende. Bilden nedan visar åderbråck, och det har jag absolut inte. Det är nog bäst att tänka lite, innan man skriver. Hehe.


Det är nog fortfarande ingen som fattar nånting. Ni får ursäkta.

Kommentarer
Postat av: systerj.

åderbrock är väl ådror som "slagit" sig ut från det ordinarie stället så att säga och står ut på benen och är blå/lila..lite knaggliga sådär. åderförkalkning tror jag och hoppas jag verkligen inte att du har! då har man en massa skit i rören(ådrorna) som kan stoppa blodtillförseln. bristningar är huden som sträcks för mycket..som det låter. jag blir väldigt förvirrad av vad du skriver..haha.

har du verkligen åderbrock? :S

hmm..men sant. för mycket fet mat sätter sig i ådrorna men fara vid din ålder? fast högt kolesterol kan de allra smalaste också ha! harregud. nu blev det långt. well well. det är nog ingen fara för dej. puss

2008-11-20 @ 16:57:06
Postat av: jenny

jag fattar nu. :D

Postat av: Lisa

Fy va äckligt det såg ut med åderbrock! Man får nog bara det när man blir äldre..Vi är faktiskt bara 21 år, så det är nog ingen fara på 40 år iallafall. :p

2008-11-20 @ 19:45:03
URL: http://lisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback