En annan typ av disco

Jag har fått en ny kärlek! Detektivbyrån. Ett instrumentalt band som spelar dragspel. Hur låter det då? Som Slagsmålsklubben fast med dragspel istället för synth. Oscar introducerade mig för någon månad sedan. Han hade hört det på P3, fastnade och visste att jag skulle gilla det. Han känner mig väl om man säger så.  Man blir alldeles lycklig av att höra det.



Det här var tyvärr den enda videon med bra ljud som jag fick tag på. Lyssna istället!

Har genom det här förstått att det är nånting med mig och dragspel. När jag och Lisa gjorde en radioteater i trean på gymnasiet behövde vi bakgrundsljud av ett dragspel och började söka på det. Hittade en del svängiga grejer. Ganska ocoolt tyckte jag då, men inte nu längre.

Vet vad jag skall önska mig i julklapp. 

Kommentarer
Postat av: jenny

jag gillar det!! :) hihi. härligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback