Min sanning

Det är lustigt ändå vad alla vill ha ut olika saker av livet. Det finns de som ständigt söker, är i rörelse och aldrig vill stå still. Samtidigt finns det andra som mår som bäst i det stillsamma, i vardagen. Äventyrssökaren kan ha svårt att förstå vardagspersonens perspektiv och vice versa. Vad är det som gör att vi vill och trivs med så olika saker? 

Jag har ansett mig själv vara äventyrsökaren. Jag har haft bilder i huvudet, föreställningar om hur saker skulle vara. Nu har jag insett att det inte riktigt är så. Jag är inte sådan.  Att ständigt vara på språng och söka skulle jag få ut noll av. Antagligen skulle jag mest må dåligt av det rastlösa tillståndet av att inte finna något lugn. Personligen mår jag som bäst när jag bara är och omringas av det och dem som jag tycker allra bäst om. Varför sträva efter något annat, något nytt, något spännande bara för att? För så känns det ibland. Gör si, handla så, upplev det... bara för ATT. Sen kan du vara nöjd. Om jag mår bra och får ut saker av livet som det är nu då, är det fel? Tråkigt? Det kan det ju faktiskt inte vara så länge som det är min sanning.

Kommentarer
Postat av: Anja

Hej :) Kände att jag var tvungen att kommentera detta inlägg. Jag tror det handlar om att njuta av vardagen, ta tillvara på det som är här och nu. Man blir inte lyckligare genom att söka efter lycka... Då har man ju missat så mycket på vägen dit. Bättre att söka lycka i vardagen tycker jag. Som sagt man är olika, alla vill olika saker med sitt liv. Så länge folk är nöjda, får man vara glad för deras skull och acceptera deras liv.

Hoppas allt är bra med dej :) Kram Skövde-Anja

2008-11-06 @ 20:03:57
Postat av: Anja

Bättre att njuta av lyckan i vardagen menar jag. I dom små sakerna. Inte söka...haha. Då missar man ju mycket på vägen.

2008-11-06 @ 20:05:57
Postat av: Mary

ja, det fick jag! tack så jättemkt! hoho. har vart hit o dot hela dagen så ajg vet inte vilka ajg svarat på o inte, men tack så mkt.. ses på lördag, party :D hälsa oscar! förresten, vill han komma så får han gärna det! självklart, men ahn blir ensam kille isåfall, hoho. puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback