Film och mat

Idag har verkligen inget vettigt blivit gjort. Har bänkat mig framför Doktor Zjivago i några timmar, har dock lite kvar att se. Kostymdrama i ett snöigt Sovjetunionen. Nyinspelning med Keira Knigtley och Sam Niel, som spelar elak. (Förknippar honom endast med Jurassic park och B-film).

Avbröt filmvisningen med matlagning. Jag och Osc provade på att laga indiskt, det blev gott! Tyvärr är våran ugn den sämsta i hela världen, så kycklingen fick stå inne i något som kändes som en halv livstid. Måste ringa hyresvärden om det. Jobbigt, för tydligen måste man tjata. Oscar bjöd dessutom mig på avokado och räkröra. Har inte smakat det förrut, men det var riktigt gott det med. Eller ganska i alla fall.

Låt den rätte komma in var förresten grymt bra! Kanske inte "Sveriges bästa film på väldigt länge" (som någon recensent sa) men BLAND en av de bästa i alla fall. Den lilla killen påminde dessutom om Johan Palm i Idol, och det var ju lite charmigt.

  
Johan Palm. Foto: Daniel Ohlsson/TV4

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej Soff!

Gå in på
www.folkbladet.nu där ligger den bloggen jag tyckte att du skulle kolla in. Underbaraclara heter den.



Puss och tack för senast :)

2008-10-27 @ 15:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback