Mediering

Hade en rolig och något filosofisk föreläsning om lärande och utveckling med Mikael Jensen (tror jag) idag. Blev en hel del tankenötter och skratt. Vi snöade in på artefakter och mediering, och medieringen fick det verkligen att snurra hos alla. Om jag förstod det hela rätt fanns det heller inget riktigt svar. Mediering är i alla fall relationen mellan en själv och ett objekt. Vi hade relationen till en sax som exempel. Vad har man för relation till en sax och finns den relationen inom eller utanför människan? Det enda vi kom fram till var att de sociokulturella snubbarna (som pratar om mediering) menade att det inte finns inom människan i alla fall, fast många av oss andra ansåg det. Krångligt va?  

Snart ska jag hoppa in i duschen.
Ikväll ska jag ha kjol på mig!

Kommentarer
Postat av: Paulina

Nice blogg! Hur länge har du haft din blogg?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback