Timid?!

Var på hudmottagningen idag. Kollade lite prickar och eksemet. 260:- för 5 minuter och allt var fint. Känns inte så himla värt. Menmen, så är det att vara över 20. Funderar på att börja sola där igen om eksemet blir värre. Fast det kommer ju också kosta... förut var det gratis. Det var tider det.

Läkaren frågade om jag som alltid är så lugn (? kommer inte ihåg det första ordet) och timid, nånsin kan bli arg. Mitt svar löd: "Jag kan bli väldigt arg, så skenet bedrar".  Men vadå "timid"? Jag vill inte vara timid. Jag ÄR INTE timid. Vem är timid? Jag tänker mig att en timid människa är detsamma som en mjäkig människa som viskar när den pratar. Jag viskar verkligen inte. Jag är inte mjäkig. Han skulle bara veta. Jag kan explodera. Fråga Oscar. Eller mamma, pappa, Caroline. Kort sagt måste jag och läkaren ha väldigt olika uppfattning om vad timid är.

.... Eller så tar han väl mitt vardagsprat som en viskning. Men då bör han kolla hörseln. (Det lät dock som han menade det hela som något positivt....)

Har ni någon uppfattning om vad timid är?

Kommentarer
Postat av: Mathilda

enligt synonymer.se: blygsam, blyg, försynt, försagd, skygg, tillbakadragen

2008-10-29 @ 16:21:03
Postat av: sofie

ja precis. och sådan har jag aldrig varit mot honom, och inte heller idag. så jag undrar vad hans uppfattning är, eftersom han dessutom lät så positiv.

2008-10-29 @ 19:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback