Äckelpäckel

Jag har fått överta Oscars gamla golf. Inte lika fin som min dock. Hans bil har stått på deras gårdsplan i några månader. Ursprungsfärgen är röd, nu är den rosaflammig av nåt slag. Men den rullar. Körde för första gången på två månader igår och det är sjukt vad kul det är! Hade jag helt glömt av.

Glömde nämna Äckelpäckels besök på jobbet i gårdagens inlägg. Han är en av alkisarna i Kungsbacka som tydligen inte brukar få fika nån annanstans än hos oss. I vanliga fall brukar han vara sur och fåordig men i söndags var han som en strålande sol. Det första han sa till mig var:
- How do you do?
Vilket var väldigt roligt. Sedan kommenterar han vädret (som så många andra kunder):
- Vackert väder idag!
När nästa kund kommer för att köpa kardemummakrans är han även tvungen att kommentera det:
- Man kan få cancer av kardemumma.
Varpå den andra kunden svarar:
- Man kan få cancer av allt.
Så sant!    

Ska snart åka hem till Fjärås och mami som skadat sitt finger illa :(

Kommentarer
Postat av: jenny

haha. skojig gubbe. jag kollade tvtiderna idag och det fanns inga premiärer så nästa vecka drar det nog igång igen. haha. stööörda. :D puss

2008-09-16 @ 12:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback