Experiment och offer

Idag har jag varit i Onsala hos några av mina kusinbarn och gjort experiment med dem och deras kompisar. Det är en av uppgifterna vi har i den här kursen. (Att göra experiment med en barngrupp alltså). Ska sen skriva ett paper på 3 st A4 om hur jag gick tillväga, vad jag gjorde och varför. Ställa mig de didaktiska frågorna med andra ord, som är en av lärares största uppgift. Det gick bra i alla fall. Har förresten fått reda på min praktikplats och självfallet hamnade jag på Bräckan (min gamla skola). Kände dock inte igen namnet på min handledare, vilket var gött. Annars kunde det kanske blivit en olustig situation. Från min sida i alla fall. "Hej min gamla lärare, handled mig till att bli som dig!"

Tv-hösten har som smått börjat sätta igång med IDOL. Jag gillart!
När börjar Grey's, Husfruarna  och Gossip då?! Det står inget om det på kanal 5:s hemsida vad jag sett i alla fall?! (Nej, jag låter som ett TV-offer. Vill inte vara en sådan.. men får nog ta och erkänna att jag är det. Lite smått.)   
 

Gossip girl. Riktigt bra, faktiskt. Ser fram emot nya säsongen.

Kommentarer
Postat av: jenny

hemskt att säga att sommaren har varit ganska befriande utan en massa serier att följa. men nu är det faktikst höst och då har man inte samma lust att springa ut och göra saker utan då är det härligt att det finns jättemånga bra serier att följa. husfruarna tycker jag inte är lika bra längre tyvärr, men gossip och betty är stoora favoriter. så du är inte ensam. puss

2008-09-06 @ 15:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback