Friluftsmänniskan Sofie.

Det är så mycket i mitt huvud för tillfället, vet inte riktigt vart jag ska börja?!
Bil, litteraturseminarium, artprov som jag inte vet när jag får göra, stockholmsresa, läger, No-saga, fältuppgift osv. Hjälp.  

På torsdag blir det friluftsläger i alla fall, haha... Min grupp har fått i uppgift att göra upp elden på kvällen. Får se hur det går. De som känner mig väl vet att jag inte är speciellt friluftsig av mig. MEN jag bär på en del dodla talanger.

Vem i familjen var det som ville följa med pappa och plocka svamp för en massa år sedan? JAG.
Vem var det som överlevde natten sovandes på en rot från ett träd på Hultsfred? JAG.
Vem var det som fortfarande kommer ihåg svamparna och träden som Eva Sträng lärde oss på en skogsvandring i lågstadiet? JAG.
Vem var det som fiskade i Kungsbackaån, dock utan att få napp? JAG.
Vem var det som byggde kojor i "Lilla slingan" (en skog) med sina kompisar? JAG. (Var nog bara där två gånger, men ändå). 

Det kanske inte är några stora bedrifter men jag är inte hopplös. Har ju till och med två par olika uppsättning gummistövlar att välja mellan att ta med mig. Det är inte dåligt.



Jag vet att om Emely eller Elin skulle läsa det här skulle de påpeka att jag mest tittat på när de satt upp tält de gånger vi sovit i det, men det är ju för att de varit mer engagerade, företagsamma och inne på det där med tält. Jag kan om jag vill! Men många får uppfattningen om att jag är helt hopplös när det gäller sådant som att sätta ihop, fixa och trixa, varför? Jag och Billyhyllan är tillexempel ett när det gäller att montera. Faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback